Bu Blogda Ara

23 Ocak 2011 Pazar

TAVUK KAPAMA..bagetten

(2 kişilik ölçülerini veriyorum)
4 adet baget
1 bardak pirinç (normal ölçü bardağı değil kulplu büyük bir bardak ile yaptım ben herkes kişi sayısına göre miktarı çoğaltabilir..)
1,5 bardak su
1 yemek kaşığı salça
1 adet soğan

Pirinçleri ılık tuzlu suda yarım saat ısladım
Bagetleri temizleyip yıkadıktan sonra tencereye alıp su ilave edip çok az haşladım yani suyu kaynayıp bagetlerin rengi değişince söndürdüm..
soğanı rendeleyip (teflon)tencerede kavurup salçayı ekledim daha sonra tuzlu sudan çıkarıp iyiyce yıkadığım pirinçleri ilave ettim normal pilav yapar gibi kavurdum..
daha sonra  kavurduğum pirinçleri borcama döküp üzerine bagetleri sıraladıktan sonra suyunu ilave ettim ben 1 bardak tavuk suyu yarıum bardak su ilave ettim çok ağır olmasın tadı diye.. borcamın üzerini folyo ile kaplayıp ( folyo tavuklara veya pirince temas atmiyor eylül  Smiley ) önceden ısıtılmış 200 derecelik fınında pirinçler suyunu çekene kadar pişirdim en son folyoyu alıp fırını ızgara konumunda üzeri kızarana kadar pişirdim.

Tek kelimeyle harika oluyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder