Bu Blogda Ara

11 Ocak 2011 Salı

SOSYETE MANTISI

Ben 5 yufka ile yaptım 5 yufkadan 20 adet çıkıyor fazlasını derin dondurucuya attım..
5 yufka için yaklaşık 300 gr kıyma, 2 orta boy soğan, önce kıymayı çok az sıvıyağla rengi değişene kadar pişiriyorum ve doğradığım soğanları da katıp biraz kavurduktan sonra ocaktan alıp soğumaya bırakıyorum daha sonra  1 su bardağından biraz az sıvıyağı 1 su bardağı su ile çırpıyorum.. yufkayı dörde bölüp sıvıyağ ve su karışımından fırçayla sürüp yufkanın geniş kısmına hazırladığım iç malzemeden koyup rulo şeklinde sardıktan sonra kendi etrafında doluyorum gül böreği gibi.. tepsiye sıraladığım mantıların üzerine sıvıyağ ve su karışımından bolca sürüp fırında güzelce kızarana dek pişiriyorum... fırından çıktıktan sonra biraz ılnmasını bekleyip üzerine sarmısaklı yoğurt ve tereyağ kızdırıp döküyorum cosss diye bir ses duyacaksınız mutlaka   üzerine de arzuya göre pulbiber ve maydonoz ile süslyebilirsiniz afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder