Bu Blogda Ara

23 Ocak 2011 Pazar

PIRASALI ARNAVUT BÖREĞİ


Hayatımda yediğim en güzel böreklerden biriydi daha önce komşumda yemiştim ama kendim hiç denememiştim çok güzel oldu tel tel ayrıldı milföy bile sönük kalır yanında  Wink
Dün akşam üzeri eşim nasıl olsa geç geliyor diye hamuru yoğurdum başladım açmaya bi baktım kapı çaldı eşim geldi ona sürpriz olacaktı aslında bu börek yarın doğum günü ve ben bugün ve yarın gündüz evde olamıycam diye yapıp dondurucuya atayım diye düşünmüştüm ama olmadı yakalandım eşime  Smiley akşam çayın yanına börek istedi tabi doğal olarak yemeğin üstüne 3 dilimi bi güzel yedi  Grin ama ben yine donducuya kaldırdım birçoğunu..

Malzemeler:

4 su bardagi un
1,5 su bardagi ilik su
1-2 damla limon suyu
2 yemek kasigi yag hamuru icin
1 tatlı kaşığı tuz
50 gr margarini eritip yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ ile karıştırdım.( sırf sıvıyağ ile de yapabilirsiniz)

iç malzemesi:
yarım kilo ince kıyılmış ve kavrulmuş pırasa ve biraz tuz
tabi isteğe göre değişir kıymalı patatesli de süper olur bu börek..

 4 su bardagi unun ortasini havuz yapip tuzunu ekledim ve  bir kac damla limon damlattim citir citir , tel tel olmasi icin. Sonra yaklasik 1,5-2 yemek kasigi sivi yag ekledim. Sonra da 1,5 su bardagi ilik suyu ekleyip basladim yogurmaya. Hamuru cok fazla hirpalamamak gerekiyor. Hamurun ozdeslesmesi yeterli. Sonra dinlendirmeden bir bicak yardimiyla hafif silindir haline getirdigimiz hamuru ikiye boluyoruz önce. Sonra bu iki parcadan 14+14=28 beze cikariyoruz. 14 beze boregin uzeri icin, 14 beze de alti icin.. Bezeleri yuvarlayip un serpiyoruz ve acmaya basliyoruz. Yaklasik orta boy bir tatli tabagi buyuklugune gelmesi yeterli. Sonra  actigimiz yufkayi bir tabaga ya da tepsiye alip  yag suruyoruz uzerine diger bir yufkayi kapatiyoruz . Yalniz yag miktari onemli. Az olmayacak. Yufkalarin her birini yaklasik 1,5 yemek kasigi kadar yaglamamiz gerekiyor. 14. yufkayi da kapattigimizda artik en ustunu yaglamiyoruz ve dinlenmeye aliyoruz. Sirasiyla yine ayni islemleri ikinci 14′luk grubumuz icin de uyguluyoruz ve onu de dinlenmeye aliyoruz.. Yagli bir sekilde yufkalar yaklasik 1 saat dinlenmeliler. 1 saatin sonunda birinci grubu alip merdane ya da oklava yardimiyla aciyoruz ve yagladimiz tepsiye yayiyoruz. Uzerine  onceden pisirip soguttugumuz ic harcini yayiyoruz.  Sonra ikinci grubu da acip serdigimiz icin uzerine kapatiyoruz. tekrar uzerini yaglayip dilim dilim kesiyoruz. Onceden isittigimiz 200 derecelik firinda ustu ve alti guzelce kizarana kadar pişiriyoruz..

Benim aldığım pırasalar inceydi 5 dakika da kavruldu


Ferhunde arkadaşımın ellerine sağlık..Resim ve tarif ona aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder