Bu Blogda Ara

15 Ocak 2011 Cumartesi

KIR PİDESİ

 

Malzemeleri

5 Su bardağı un
yarım paket yaş maya
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı yoğurt
tuz
alabildiği kadar su

İç Malzemeleri için

Kır pidesinin iç malzemesi peynirli, kıymalı, patatesli, ıspanaklı yapılabilir. Ben patatesli ve kıymalı yaptım.
PATATESLİ İÇ HARÇ
3 adet patates, haşlayıp ezdim içine nane,tuz ve biber koydum.

KIYMALI HARÇ İÇİN

250 gr kıyma kullandım, soğanla kavurup,k.biberini,tuzunu ve karabiberini koyup hazırladım.

Yapılışı:
Karıştırma kabımızın içine unumuzu döküyoruz, ortasını havuz şeklinde açıyoruz, içine yaş mayayı, sıvı yağ, yoğurdu, haşlanmış rendelenmiş patatesi rendeliyoruz. Çünkü: hamurumuzun yumuşak olmasını sağlayacaktır hemde hamura lezzet katacaktır, tuzuda ilave edip hamurumuzu kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yuğuruyoruz ve mayalanmaya bırakıyoruz. 
Mayalandıktan sonra hamurumuzu yumurta büyüklüğünde bezelere ayırıyoruz, yapmış olduğumuz bezeleri uzun bir şekilde açıp, içine yapmış olduğumuz harçı ekliyoruz ve kenarını hafif kapatıyoruz, isterseniz tamamını kapalı pide yapabilirsiniz.  
Fırın tepsisine dizip 180 derecedeki fırına veriyoruz ve nar gibi kızartıyoruz, fırından çıkar çıkmaz tereyağı hamurun üzerine sürüyoruz ve yumuşacık bir pidemiz oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder