Bu Blogda Ara

8 Ocak 2011 Cumartesi

ISLAK KEK


 
Malzemeler
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
125 gr margarin ( ben tereyağ kullanıyorum enfes bir tat verdiğine eminim hımm )
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
Yarım çay bardağı fındık
2 yumurta
1 su bardağı un
   


Yapılışı

Öncelikle kızınıza üstünü lekelememesi için önlük giydirilir ve yerlerde itinayla büyük bir bez ile örtülür. Ardından;
Ocağa aldığımız tencere de yağ eritilir, eriyen yağ içine 1 su bardağı süt sonra şeker eklenir. 
Kakao eklenerek karıştırılıp bir iki kere fokurdayınca altını kapatıp yarım su bardağı kadar sos ayrılır.

Tencereye unu ve kabartma tozu eklenir( unu ve kabartma tozunu elekle elerseniz daha bir pofurduk oluyor ) . Kâsede yumurtaların beyazını ve sarısını ayırarak ilk önce sarılar çırpılıp karışıma eklenir ( tabii çırpmadan önce kabukları itinayla ayıklanır. Ben bu keki 3 yaşındaki kızıma yaptırıyorum inanılmaz keyif alıyor ve kendi yaptığı için inanılmaz iştahla yiyo gerçi çikolataya hayır diyen bir çocuk yoktur sanırım ) Daha sonra beyazı çırpılıp eklenir. Son olarak ceviz veya fındık eklenerek yağlanmış dikdörtgen borcama ( borcamın yağlanma işide miniğe kalıyor )dökülür. Kabın dibinde kalanlar neden yenmez ama ben bunlara bayılıyorum diyen kızınıza sebebi her seferinde bıkmadan anlatılır.

Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 20 dk pişirilir. Fırından aldıktan sonra ayırdığımız sos üzerine dökülür. Hindistan cevizi ile süslenerek servis edilir.
Afiyet olsun..
Selin arkadaşımdan alıntıdır.Emeğine sağlık..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder