Bu Blogda Ara

23 Ocak 2011 Pazar

ETSİZ ÇİĞKÖFTE

1,5 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı biber salçası
yarım yemek kaşığı domates salçası
1 adet soğan
3-4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı nar ekşisi
2 yemek kaşığı sıvıyağ
maydonoz
kimyon
karabiber
isot
pulbiber
tuz
bulguru tencere koyup üzerine 1 su bardağı ılık su ekledim kapağını kapattım.. 10 dk. sonra şişmişti bulgurlar..
soğanı tavaya rendeleyip 2 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyip acı kokusu çıkana kadar kavurdum normalde çiğ olarak ekleniyor soğan ama ben 5 dk. kadar tuttum ocakta.. sarımsağı da rendeleyip tüm malzemeleri yarıştırdım salçaları ayrı bi kasede yarım bardak su ile sulandırıp öyle ilave ettim..sonra bir güzel yoğurdum ve rondodan geçirdim BESAYDA "ya teşekkür ederim rondodan geçirmek süper bi fikir macun gibi oldu kısa sürede.. benim maydonozlar doğranmış halde dondurucuda vardı rondoya buzlu olarak attım köfteyle birlikte oda yoğuruldu ve incecik olmuştu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder